Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locurile la „fereastră” fără fereastră

Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acestea sunt acuzate că au înșelat pasagerii, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă un perete.

Acțiunile judiciare au fost intentate de către o firmă de avocați, care susține că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect. Potrivit acuzatorilor, companiile aeriene nu au oferit avertismente clare în momentul rezervărilor, în ciuda numeroaselor plângeri primite de-a lungul timpului de la călători.

Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind la fereastră, dar care s-a dovedit a fi situat lângă un perete, fără niciun fel de vedere spre exterior. În plus, aceste locuri sunt adesea taxate la prețuri mai mari, deși oferă, de fapt, un confort redus și niciun avantaj suplimentar.

Spre deosebire de Delta și United, alte companii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, informează clienții despre acest aspect în timpul procesului de rezervare, evitând astfel orice confuzii.

Dacă instanța se va pronunța în favoarea pasagerilor, cele două companii aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează și comercializează aceste locuri.