Moscova derulează o amplă campanie de influență în statele europene

Autoritățile de la Kiev au identificat o acțiune coordonată de propagandă rusă derulată în mai multe țări europene, printre care și România. Mesajul promovat, sub sloganul „Rusia nu este dușmanul meu”, apare sub formă de autocolante afișate în spațiul public și vizează crearea unei percepții alterate asupra Moscovei.

Campania este considerată a fi parte a unei strategii hibride menite să erodeze sprijinul acordat Ucrainei și să discrediteze alegerile euro-atlantice ale statelor afectate. Prin astfel de inițiative, Kremlinul încearcă să se prezinte ca un actor pașnic, în timp ce minimizează propriile acțiuni agresive și încercă să genereze diviziuni în societățile țintă.

Potrivit surselor, tactici similare au fost observate și în Franța și Italia, unde organizațiile cu simpatii proruse au fost implicate în răspândirea mesajelor. Scopul ultim al acestor operațiuni este slăbirea coeziunii occidentale și a încrederi cetățenilor în deciziile politice și instituțiile democratice.