Consilierii locali din Zalău au aprobat un acord de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin pentru efectuarea de prospecțiuni geologice necesare construirii viitorului Tunel Meseș, parte a autostrăzii Transilvania pe tronsonul Zalău–Nușfalău.
În pădurea publică a municipiului vor fi efectuate 11 foraje de diametru redus, dintre care patru în zona de ieșire a tunelului, iar restul de-a lungul traseului până la intersecția cu drumul județean DJ 108R, care face legătura cu localitatea Treznea. Sondările vor fi realizate în proximitatea drumului forestier Meseș II, fără a afecta fondul forestier prin defrișări.
Transportul utilajelor se va face pe drumurile forestiere existente, iar echipamentele vor fi depozitate în zone special amenajate, astfel încât să nu îngreuneze activitățile din zonă.
Acest proiect face parte din cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria țării, având o valoare de 6,62 miliarde de lei și vizează construirea a 41 de kilometri de autostradă între Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv realizarea Tunelului Meseș. Acordul a fost semnat în aprilie între reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și asocierea de firme responsabile de proiect.