În timp ce în unele părți ale lumii copiii se uită la emisiuni educative care promovează toleranța și înțelegerea, în Gaza, între anii 2007 și 2009, postul de televiziune Al-Aqsa, apropiat de Hamas, difuza un program destinat tinerilor denumit „Pionierii de mâine”. Acesta avea un personaj principal inspirat vizual de Mickey Mouse, numit Farfour, care însă transmitea mesaje extremiste și îndemna la violență.
Farfour, acompaniat de alte personaje precum o albină și un iepure, îi învăța pe tineri să aspire la martiriu, să folosească arme și să își canalizeze ura împotriva israelienilor. Emisiunea a fost un instrument de propagandă constantă, care exploata trauma copiilor afectați de conflict și le modela percepțiile asupra realității.
Conform analiștilor, astfel de programe au contribuit la formarea unei generații radicalizate, în care valorile promovate erau ostilitatea și lupta. Personajele erau prezentate ca eroi care luptau împotriva unui inamic descris în termeni denigratori, iar narativa a fost întărită și prin materiale educative și publicații din Gaza.
Disney, deținătorul drepturilor asupra lui Mickey Mouse, a fost conștient de prezența personajului mimic, dar nu a intervenit. În program, Farfour a fost „ucis” simbolic de soldați israelieni, iar apariția altor personaje a continuat să transmită același mesaj violent.
Acest tip de manipulare psihologică a tinerilor reprezintă una dintre tacticile folosite în conflicte pentru a asigura recrutarea continuă a luptătorilor și perpetuarea ciclului de violență.