În timp ce în unele părți ale lumii copiii se uită la emisiuni educative care promovează toleranța și înțelegerea, în Gaza, între anii 2007 și 2009, postul de televiziune Al-Aqsa, apropiat de Hamas, difuza un program destinat tinerelor audiențe, denumit „Pionierii de mâine”. Emisiunea, care părea inițial un spectacol distractiv, avea însă un substrat întunecat, promovând violența și ura.
Personajele principale, inspirate vag din desene animate cunoscute, transmiteau mesaje extremiste. Un șoarece asemănător cu un personaj celebru din producții occidentale îndemna tinerii să asculte de lozinci agresive. În loc de povele edificatoare, copiii erau expuși la imagini și sfaturi care incitau la conflicte și război.
Printre personaje se numărau și o albină și un iepure, fiecare preluând rolul de a instiga la violență împotriva unor grupuri etnice. Versurile cântecelor promovau idealul martiriului și al luptei, iar gazda emisiunii, o tânără de doar zece ani, exprima public dorința de a deveni fie medic, fie martir.
Specialiști în comunicare și studii de securitate au remarcat că astfel de programe au jucat un rol esențial în crearea unei generații radicalizate. Copiii care au crescut cu aceste emisiuni au fost expuși în mod constant unor narative care demonizau alte populații și glorificau lupta armată.
Deși asemănările cu unele personaje comerciale erau evidente, niciun demers legal nu a fost inițiat pentru a opri difuzarea programului. Personajele au fost „ucise” pe parcursul episoadelor, doar pentru a fi înlocuite cu alții, care continuau să transmită aceleași mesaje pline de ură.
În mediile academice, emisiunea este analizată ca un instrument de manipulare psihologică, care a exploatat trauma și suferința copiilor pentru a-i transforma în viitori luptători. Mesaje similare au fost integrate și în manualele școlare, materialele educaționale și publicațiile din zonă, creând un mediu constant de influență extremistă.
Acest fenomen subliniază pericolul reprezentat de utilizarea mass-mediei în scopuri de radicalizare și modul în care propaganda poate modela percepțiile și aspirațiile tinerilor generații.