Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locuri la „fereastră” inexistente

Două companii aeriene americane de talie mondială, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acuzarea principală este că au înșelat pasagerii, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, se află lângă pereți sau în zone fără hublouri.

Procesele, intentate săptămâna aceasta, susțin că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect. Potrivit documentelor depuse la tribunal, companiile nu au oferit avertismente clare cu privire la natura acestor locuri în timpul procesului de rezervare.

Un caz concret menționat în plângere se referă la un pasager din New York care a rezervat și plătit pentru locul 23F, așteptându-se la o experiență la fereastră. Însă, la îmbarcare, a descoperit că lângă scaunul său nu exista decât un perete.

Spre deosebire de alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, care avertizează clienții despre astfel de locuri, Delta și United au ignorat, se pare, nemulțumirile exprimate de călători de-a lungul timpului pe platforme online.

Acțiunile în instanță cer despăgubiri substanțiale și modificarea practicilor de afișare a locurilor. Dacă vor fi găsite vinovate, cele două companii ar putea fi obligate să compenseze pasagerii care au plătit în plus pentru un avantaj inexistent.