Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni legale în urma unor plângeri care le acuză că au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, se află lângă un perete. Procesele, deschise în instanțele federale din San Francisco și New York, au fost inițiate ca acțiuni colective.
Potrivit celor prezentate în plângeri, pasagerii ar fi plătit sume suplimentare pentru a rezerva astfel de locuri, fără a fi informați că acestea nu oferă, de fapt, niciun fel de vedere. Companiile de avocatură care au depus cererile susțin că dacă clienții ar fi știut adevărul, nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri.
Un caz concret menționat în dosar este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră pentru un zbor spre California. La îmbarcare, acesta a constatat că lângă scaunul său nu era nicio fereastră, ci un simplu perete. În același timp, se arată că alte companii, precum Alaska Airlines și American Airlines, informează corect clienții cu privire la astfel de locuri în momentul rezervării.
Pe platforme online și rețele sociale, numeroși pasageri și-au exprimat deja nemulțumirea, afirmând că au simțit că au fost păcăliți. Unii dintre ei au menționat că, pe lângă faptul că nu beneficiază de o fereastră, aceste locuri oferă uneori chiar mai puțin spațiu pentru picioare.
În urma acestor acțiuni în justiție, companiile aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează și comercializează locurile din avioane. Delta și United au refuzat, până acum, să comenteze cazurile, invocând litigiile în desfășurare.