Filmul „A Minecraft Movie” domină box office-ul american în 2024

Anul 2024 a adus o surpriză majoră pe piața cinematografică din Statele Unite. În pofida unor francize consacrate precum „Jurassic World: Rebirth”, „Superman” sau „Mission: Impossible – The Final Reckoning”, cea mai mare încasare a fost obținută de o adaptare după un joc video. Producția „A Minecraft Movie”, avându-l în rolul principal pe Jack Black, a strâns 424 de milioane de dolari doar pe plan intern și aproape un miliard de dolari la nivel global.

Acest succes confirmă tendința observată și anul trecut, când „The Super Mario Bros. Movie” a ocupat locul secund în topul mondial, fiind depășit doar de „Barbie”. Adaptarea după Minecraft devine astfel a doua cea mai profitabilă transpunere cinematografică a unui joc video din toate timpurile, consolidând încrederea producătorilor în potențialul acestui gen.

Tinerii de astăzi, care au crescut cu jocurile video, reprezintă un public captiv și familiarizat cu aceste universuri. Ca urmare, studiourile de film caută din ce în ce mai mult să capitalizeze pe proprietățile intelectuale ale jocurilor. Compania Nintendo, care a părăsit temporar ambițiile cinematografice după un prim eșec în anii 1980, lucrează acum la o ecranizare a seriei „Legend of Zelda”, inspirându-se din reușita recentă a filmului Mario.

Un sondaj recent în rândul dezvoltatorilor de jocuri indică faptul că 36% dintre studiourile majore activează în proiecte de adaptare pentru televiziune sau cinema. Acest lucru evidențiază o tendință clară: industria jocurilor video dorește să-și extindă universurile și pe alte platforme, transformând personaje și povești cunoscute în spectacole cinematografice de amploare.