Ministrul Educației a evidențiat necesitatea unei reconsiderări a profilului profesional al directorilor de unități de învățământ. În prezent, acesta este abordat în principal din perspectivă didactică, un profesor urcând în ierarhie și preluând funcția de director, beneficiind de un salariu mai mare, dar păstrând și o parte din orele de predare.
Potrivit oficialului, unul dintre challenge-urile majore pentru prima parte a anului viitor va fi organizarea concursurilor pentru posturile de directori. El a menționat că discuțiile trebuie inițiate de acum, având în vedere complexitatea și responsabilitățile pe care le implică această funcție.
S-a propus și un alt model de management școlar, în care directorii să poată opta pentru suspendarea din activitatea didactică pe durata mandatului, pentru a se concentra exclusiv pe sarcinile administrative și de conducere. Ministrul a subliniat că nu există un model superior celuilalt, ambele având avantaje și dezavantaje, iar decizia ar putea fi lăsată la latitudinea fiecărei unități școlare.
În urma unor vizite în școli din mediile urbane și rurale, s-a observat o atitudine similară cu cea din învățământul superior, unde majoritatea rectorilor sunt și profesori. Această tradiție pare să fie preferată de mulți, dar necesită o evaluare atentă a modului în care se desfășoară activitățile atât didactice, cât și manageriale.
Decizia privind modelul de conducere al școlilor va trebui să ia în considerare feedback-ul din teren și particularitățile fiecărei unități, pentru a asigura un echilibru între calitatea predării și eficiența managementului.