Un jurnalist din Australia, care face parte din juriul care va desemna câștigătorul trofeului Balonul de Aur, a fost contactat de o agenție de comunicare cu sediul în India, care i-a propus să scrie postări pe rețelele de socializare pentru a susține candidatura fotbalistului francez Ousmane Dembélé. În schimbul serviciilor, i s-a oferit o remunerație.
Neal Gardner, reprezentantul Australiei în juriu, a publicat pe platforma X un e-mail primit de la o firmă denumită Bangrr International. Compania i-a propus să posteze, timp de o lună, trei tweet-uri pe săptămână, menite să-l promoveze pe Dembélé și să-i evidențieze calitățile. Agenția a motivat solicitarea prin „credibilitatea și influența” pe care jurnalistul le deține în comunitatea fotbalistică.
Deși inițial sursa e-mailului a rămas necunoscută, o anchetă efectuată de The Athletic a identificat compania și fondatorul acesteia, Ali Husain. Nici Dembélé, nici reprezentanții săi, nici clubul său, PSG, nu au avut vreo legătură cu această încercare de influențare. Agenția a recunoscut trimiterea mesajului, dar a susținut că acesta a fost inițiativa unui stagiar „pasionat de fotbal”, care dorea să afle cum funcționează parteneriatele cu jurnaliștii și influențatorii.
Premiul Balonul de Aur este acordat în urma voturilor exprimate de 100 de jurnaliști din țări aflate în topul FIFA. Voturile pentru ediția din acest an s-au încheiat, iar câștigătorul va fi anunțat pe 22 septembrie.